fredag 15 juni 2012

Äntligen är han här, vår prins!

Vilken turbulent månad vi haft.. Från att bli inlagd på sjukhus i två veckor den 13/5 med förtidiga värkar. Skickas hem Måndagen den 28 Maj och få åka in till förlossningen kl 23 den 4/6 och klockan 8.11 den 5 Juni har vi vår lilla kille hos oss. En stor kille för att vara 5 veckor förtidig med en vikt på 2875g och 48 cm lång och alldeles alldeles perfekt <3 Vilken galen, konstig och helt underbar känsla. Någon minut fick han ligga på mitt bröst sen gick barnläkaren och Anton iväg med honom till neonatal avdelningen där han blev inkopplad med syrgas, elektroder, pulsmätare, syremätare och sondslang.. De första två dygnen var kämpiga men sen började han sakta bli starkare, och efter ytligare ett par dagar började de sakta men säkert plocka av honom de olika slangar och sladdar. I Lördags började han amma lite smått och i Måndags drogs även sondslangen ut och vi fick åka hem =) Vilken lycka! Vi har varit inne och vägt honom i Onsdags och idag, då han äntligen börjat stiga i viktkurvan. Så idag blev vi utskrivna från Neo och vi kan äntligen slappna av och börja falla in på våra platser som en liten familj.. Vilken otrolig kärlek man känner till denna lilla krabat. Vår alldeles egna Theo Mandus Karl Nilsson <3

Gud vad jag är glad för insatsen i Kalmar när jag kom in med förtidiga värkar och för beslutsamheten i Växjö att jag inte fick åka hem fören jag passerat vecka 34, trotts mitt tjat att få åka hem. Nu såhär i efterhand förstår jag hur mycket en dag kan göra stor skillnad. <3 Och så dessa underbara tjejer på neonatalavdelningen som varit så goa och glada. Tack tack tack!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar