onsdag 2 maj 2012

Sista dagen till jobbet


Och jag ska inte ens jobba.. Egentligen va sista dagen på jobbet i Måndags, men idag ska jag på mötet och bjuda på fika. Sen är jag färdig på posten för detta året och ca 1,5 år framåt. Känns väldigt skönt, men jag har nog inte riktigt fattat det än. Kanske imon när jag har planerat att INTE göra någonting. Ska bara ut och sätta mig i solen, för nej det har jag inte hunnit med än trots att jag skrev det herromdan. =)
Så nu ska jag bara skriva färdigt detta inlägget sen är det vidare fixande med cupcakesen jag ska bjuda på. Ska försöka hinna med att lägga upp en bild och skriva receptet sen (kan bli imorgon). Dom är ruskigt goda..

Igår som jag skrev då va vi på blomsterlandet, hoppsan vad det gick åt pengar. Men fint blev det. Jag blev så upp i allt att jag slängde upp pelargoniorna i blomlådorna också. Skulle jag ju inte gjort fören Juni, men det blir till att passa på dom. Lägga över fiberdukar och handdukar innan man går och lägger sig. Tur jag är hemma (haha) Tänkte jag lägger ut lite bilder på vårt hårda arbete. Vi var verkligen i trädgården mellan 12 - 18.. Helmysigt att Anton också tyckte det var kul. Efter han satt sina örter grävde han upp halva stora landet och hjälpte mig även lite med det lilla landet. Har svårt att komma ner så långt nu när magen börja bli större. Så är det ju inte lika kul att plocka ogräs som att sätta nytt ;-) Men han var jätteduktig och så hann han även med sovrummet, jodå när man väl sätter fart. Härligt!

Här kommer bilderna, sen blir det åter till bakningen för min del! Ha en bra dag!!

Sovrummsfönstret

       Antons örtträdgård

    Lilla landet                    Altanen 

Fönster på framsidan
 
Stora landet med nyplanterade rabarber och jordgubbar



Dörren på framsidan
Ingången till grovköket

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar