tisdag 1 maj 2012

1 Maj

Vilket väder det är idag. Vi ska snart slänga oss i bilen och köra in till blomsterlandet =) Det har jag längtat efter, och så fick jag till och med Anton att följa. Bärhjälp ;-) Det ska handlas..
Så mitt projekt blir ute idag och Anton ska göra färdig sovrummet som stått stilla ett tag. Den lilla golvbiten ska få komma på plats, golvsockel och så ska en hylla upp. Sen är det färdigt! No big deal för en snickare!

I lördags hade vi lite grill/inflyttningsfest.. Jättetrevligt och så fick vi många fina inflyttningspresenter, vilka vänner vi har. Helt okej väder också då vi kunde sitta ute och äta. Några (de livligaste) satt kvar ute tack och lov, alkohol gör ju en varm (haha) medan vi andra lite lugnare höll oss inne.
I Söndags var det lugna gatan, vi va inne på samarkand en sväng sen åkte Anton, Arne och Alexander på öster i Jönköping.
Igår jobbade jag mina SISTA två timmar för detta året, ska bara bjuda på fika imorgon när vi har möte. Sen är det finito jobbat på ca 1,5 år.. har nog inte riktigt fattat det än. Men skönt känns det. Kan sova till 9 på morgonen! Woho!!!
Efter jobbet igår iallafall kom Anton och hämtade mig, vi tog en tripp till Ikea i Kalmar och hämtade även en matta som vi fått av mamma i inflyttningspresent. TACK!!!! <3 Passade som en smäck!Så när vi kom hem var det mattuppackning och så satte A upp de nya handtagen i köket. Så nu känns det som ett helt nytt kök, blev kanoners. Köpte även sparksocklar till resten av köket som nog kommer upp i dagarna.
Så vid sex tiden kom Add och vi grillade lite hamburgare innan vi begav oss till Macke. Och för första gången på fyra år som jag firat Valborg i Braås gick vi ner till Brasan och fyrverkeriet.

Igår var det fyra år sen jag träffade Anton första gången och Emma inte tyckte det fanns plats för mig i bilen hem! Vilken tur ;-)

Nehe nu är det blomsterlandet-dags! Ha en bra dag, ut i solen =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar