tisdag 10 juli 2012

10 Juli

Idag är det Theos beräknade datum, men istället är vår kille 5 veckor idag. Herregud vad stor jag hade varit nu. Skönt att slippa =) Denna veckan har han gått upp 330g och blivit ytterligare 1 cm lång. Så nu väger han 3540g och är 51cm lång. Vår bvc sköterska trodde han skulle vara ifatt sina 5 förtidiga veckor när han är två månader, alltså om tre veckor om han fortsätter gå upp såhär.. Hon tyckte inte heller det var så konstigt att han hade lite krabb med magen eftersom han får i sig så mycket mat, magen hinner inte med. Känner mig alltid så lättad när jag varit på BVC.. Trotts mycket, eller massor av kräkningar så går han upp riktigt bra! <3

Men igår var en riktigt jobbig dag.. Tror Theo suger ut all mitt immunförsvar för såhär mycket sjuk sen jag fick honom va riktigt längesen jag var. Natten till igår blev jag så rakans dålig. Jag frös och hade så ont i kroppen och lederna. Kunde knappt ta mig ut till köket för att ta alvedon. Herregud! Jag har annars en temp på 36, men igår låg den över 38.. Feber är verkligen inget kul. Det positiva med feber istället för förkylning är att feber oftast gå över rätt fort. Idag mår jag mycket bättre, lite högre temp men inte alls som igår.

Nu ska jag värma mig lite mat sen blir det bara mys i soffan resten av dan.. Kanske ska försöka mig på att skruva ihop spjälsängen!
Ha en bra dag i regnrusket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar