söndag 27 september 2015

Lite sorg i hösthjärtat

Söndag och helgen är slut, skördefesten 2015 är över och jag missade den. En av mina favorit grejer på året och jag var inte där iår. Känner mig lite putt, MEN med en väldigt förkyld unge och en lite mindre förkyld unge var det väl lika bra. Hösten fick komma till vårt hus för snart två veckor sen då jag istället tog en sväng in till blomsterlandet. Som faktiskt det oxå är himla härligt, själv dessutom. U.N.D.E.R.B.A.R.T! 
Lite tidigare än vanligt, men blommorna den här sommaren har ju ändå inte mått så jäkla bra. Ljung är okomplicerade och fina ;-) och mina älskade pumpor. 

Nåväl vi har haft en toppendag trotts förkylningar i huset. Började förmiddagen att cykla till lekparken med Theo och mötte upp Emma och Emilia. 
Dom är så roliga de där två, men dom går gärna ihop sig och gör lite som dom själva vill.. ;-) 

Efter lunchen var vi alla ute i det härliga vädret. Jag och barnen gungade medan Anton rengjorde grillen OCH ställde in den. Jojemen det gäller att vara rädd om sina grejer. (HAHA) man lär sig av sina misstag, nästa år kanske vi inte har samma tur. :-p <3 

Sen gick gänget upp till farmor och farfar medan mamman i hushållet fick städa ;-) solen och ljudet på högsta volym gav mig massa energi så jag passade på att putsa fler fönster och byta gardiner. Som btw var jättefula helt plötsligt. Va tusan, jag vill inte ha beiga gardiner...jag vill ha grå.. Hur ska jag lyckas smuggla in de i ekonomin och hushållet?! Ja inte för att Anton hade lagt märke till det...men THEO?! Han ser allt, förra ggn jag bytt gardiner medan han va uppe i skogen med mamma (mormor) kommenterade han det direkt. -"har du bytt gardiner mamma? Fint!" Och idag -"varför du bytt gardiner mamma, Jag vill inte ha dom. Jag vill ha de innan!" Haha! Jag sa till honom att han ska fortsätta se sånt för de kommer hans blivande flickvän uppskatta eller kommer han själv vara den som sätter upp gardinerna kanske ;-)  oavsett vad så tycker jag det är roligt, men sen i vuxen ålder få han lära sig att hålla tyst om att han hellre vill ha några andra. Haha <3 

Nähe detta blev långt, nu få jag sova! Hoppas ni haft en bra helg! Tror ni vi få se någon super/blodmåne inatt?! Jag ska iaf kolla när Ville vaknar inatt och vill ha välling! 
Tjingeling 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar