måndag 13 maj 2013

Vill ha mer helg!

Vi har haft en helt underbar helg med långledigt! Det borde vara fler sånna veckor. <3 har hunnit med en hel massa. Dock är det mycket kvar. Men igår var vi hos Antons mormor och plockade ner hennes växthus som vi har fått. Snälla pappa var med så det gick väldigt snabbt och smidigt. Iallafall mycket bättre än vad vi vågat tro. Men eftersom det nästan stått där i 20 år så är det endel att tvätta. Speciellt alla glasrutor. Phu, men det blir stor skillnad. Har sisådär 3/5 delar kvar kanske så vi få väl se om jag hinner bli knäpp innan de är färdiga ;-) men det ska bli så himla roligt när de väl är uppe :-)) längtar sååå!

I lördags åt vi frukost i bilen påväg mot Kalmar med släp i högsta hugg. Vi var på jakt efter en ny toalettstol som vi hittade på bauhous. Köpte även lite grejer som vi ska ha till grunden där vi ska ställa växthuset bl.a. Lekarblock. Sen hittade vi kommoder, tvättställsskåp och blandare på Ikea. Och jag köpte ett jättefint café set på "Clas Olsson" :-) hur nöjda som helst åkte vi hem..
Hann även med att träffa Sara på Din sko och så tog vi en lunch/fika med mamma och Lasse.. <3
På kvällen sen åkte Anton iväg på Manges svensexa och jag lyckades få en ny cysta/blindtarmsanfall. Skönt att T sov så bra och jag gick och la mig tidigt för att kunna sova bort så mycket som möjligt av smärtan..

Idag ska vi hem till Alstermo för att fira mamma (en dag förtidigt) och sen vid halv 2 har jag tid hos tandläkaren för lagning. Hoppas även jag ska hinna med att rengöra lite fler rutor.. Trevlig dag! :-))

Inatt var det förresten 1 år sedan jag åkte in på sjukhuset i Kalmar med förtidiga värkar och vår lille kille var påväg ut. Kan inte fatta att han blir 1 år om tre veckor?!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar