tisdag 13 mars 2012

Årets första grillning

Efter en så underbar dag som det va igår med klarblå himmel, strålande solsken och 14+ grader. Kunde vi ju inget annat än att dra fram grillen efter jobben. Även om killarna tillslut stod med ficklampa för att se om köttet va färdigt så fick vi ju härliga vårkänslor. Det är verkligen någon särskilt med årets första grillning! De va så gott =) Så den här sommaren blir de massor av härliga grillkvällar!!

I Söndags va vi inne i Växjö några timmar, vi skulle in till Helen och Mange för att hälsa på och se deras hus som de köpte i höstas. Men först åkte vi till Samarkand, åt thai och så köpte jag ett par riktiga skor på stadium som förhoppningsvis ska hjälpa mig att bli av med hälsporren.. Och så tänkte vi åka förbi Siba för att kolla om de fanns någon TV vi kunde köpa när vi fått huset. Självklart fanns de ju det, och har man en vän som jobbar på Siba som Anton. Kommer man också ut med en TV.... Aja, vi skulle ju ändå köpa en så småningom. Vi ställer in den i förrådet så länge, det är ju smidigare vid flytten att inte ha packat upp den.
Så när vi kommer hem slänger jag in en maskin tvätt och när jag kommer in i vår lägenhet hittar jag Anton i sovrummet, funderandes.. -"Vi skulle ju kunna ha den här inne, om vi bara lägger ner bokhyllan så den har något att stå på."
Så nu kan jag väl ovillig erkänna att sovrummet är mitt nya favorit rum. Speciellt nu när jag haft problem med kramp i ryggen och mellangärdet. Lägga sig i sängen och kunna kolla tv, hur lyxigt är inte de? Få njuta tre veckor till, sen blir de två tv-rum istället..

Ne, nu ska jag ut i köket och göra mig lite popcorn till Desperate housewives..sista säsongen, MÅSTE ses!
     

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar