onsdag 26 september 2012

Försovnings Onsdag

Hejhopp vad vi försov oss idag.. Typiskt när man har tid att passa, hade ställt klockan på tjugo i 8 för att vi ska vara i Åseda på babysimmet klockan 9,15 men så vaknade jag igen vid fem i halv 9.. :-/ For upp och på med kläderna, gav Theo mat och så ner med honom i babyskyddet med pyjamas och en filt över. Han somnade snabbt om medan jag slängde ner resen som skulle med i väskan och så iväg. På mindre än 15 min. Känner mig rätt nöjd (haha) Men vad bra det visade sig bli, trotts att jag inte han slänga i mig någon frukost. Tidigare har Theo inte varit så jätteintresserad av att bada utan det har bara varit roligt de första 10minuterna sen har han tjurat ihop lite och somnat. Men nu har vi hittat det nya knepet och det är att väcka honom strax innan vi ska åka och ner direkt i babyskyddet =) För idag var han vaken hela passet och tyckte det var riktigt roligt. Och jag också då såklart..
Efteråt åkte vi till Julia i Norrhult för att bla låna resesäng och gåstol till Theo, och så passade vi på att äta lunch på pizzerian. På kort tid han vi med mycket tjöt och det behövde vi minst sagt. Hade nog lätt kunnat sitta några timmar till, men Julias jobb kallade =)

Igår hos läkaren gick det bra, Theo hade gått upp bra i vikt igen så det har nog ordnat upp sig. Ska ta en vikt till nästa vecka för att vara säkra på att han inte får några fler dippar. Sen kör vi på som vanligt igen =) Skönt att vår lille prins mår bra <3

1 kommentar: