söndag 17 april 2016

Helg med, utan och med sjukdom

Så var det söndag igen, helgerna går i en rasande fart och prestationsångesten är tillbaka. Sjukt läskigt att börja sin första vecka som "färdig utbildad" (för denna ggn) och ska ta alla samtal själv. I fredags satt jag faktiskt min sista timme själv och de två samtalen jag hade gick riktigt bra. Var så stolt och glad. Jag har som jag nämnt innan ett fantastiskt team runt mig där alla är så himla snälla. Alla är så stöttande och minns själva hur jobbigt det var i början. 

Så ja jag åkte hem i fredags med ett stort leende på läpparna. Hem till min fortfarande lite magsjuka familj. Ville kräktes en ggn på morgonen men efter det hade det varit lugnt. Så i lördags åkte vi in en snabbis till stan medan Anton skulle klippa sig. Vi köpte även nya däck till min cykel som Anton bytte när vi kom hem. Hade en underbar kväll på baksidan... FEMTON grader och sol, hur härligt?! Theo lekte med grannkillen Christoff medan vi grillade. 
Vi målade även mjölkpaket igår som idag har blivit tomatplantornas nya hem! Och mössan som ville har på sig på bilderna köpte jag igår...som han idag har slängt ur vagnen under promenaden och som jag inte hittade igen trots att jag körde samma runda med bilen sen. Jäkligt irriterande. 

Och någonstans under dagens gång har även Theo blivit magsjuk. Skytteltrafik in på toan mellan 14 och 16.. Så orosmolnet ligger kvar..hoppas jag inte blir sjuk. Vill inte behöva vara ifrån jobbet första riktiga veckan! Där emot är jag så trött och risken finns att det blir lite byten i Theos säng inatt så nu måste jag sova! 

Tjingeling!'

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar