lördag 23 april 2016

Lämna oss i fred!

Så var det Antons tur, inatt trillade han dit. Alltså jag orkar inte. Andra helgen vi bara sitter hemma och glor. Jag behöver ha lite socialt, komma iväg, ha kul, få nått gjort. Blir tokig! Idag hade jag beställning på två tårtor, en enkel och en tvåvånings. Fick panik inatt när Anton blev dålig, han skulle ju ha barnen på förmiddagen så jag skulle hinna bli klar till 11.. 
Tur man har världens bästa vän som tog barnen när verken mamma, pappa eller svärmor kunde hjälpa till idag. 
Så med 5 minuters marginal hann jag med det jag skulle + lite fotning under dessa 5 minuterna. 

Så här kommer bilder på tårtorna till Axels dopdag. 

Tårta ett, laktosfri med hallonmousse och glasskräm. 




Favorit elefanten fick gärna vara med på tårtan...eh, ja jag gjorde iaf ett tappert försök med den lilla tid jag hade tack vare min magsjuka i början på veckan. 

Tårta två: En mörk- och en vitchokladmousse med passionsfruktscurd mellan! 





Nu har jag lagt båda barnen och ska in i duschen. Resten av kvällen blir lugn. Anton har varit i vårt sovrum hela dagen (karatärn) och jag ska mysa ner mig i soffan! Sover där oxå så jag slipper komma nära basillerna. 

Må djävulen ta dig magsjukan! Vi vill inte mer nu! 

Trevlig lördagkväll till er andra! 
Tjingeling 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar