måndag 4 februari 2013

Andra natten

Alltså jag är så trött. Nu känns det som kroppen börja skrika efter sömn. Imorgon är vår kille 8 månader vilket betyder 8 månader utan att ha fått sova en hel natt.. Även om vi fått en unge som sover oförskämt bra så är jag trött.. Det blir ju alltid en eller två gånger under natten som man får gå in och ge han nappen. Och han somnar om på två sekunder, men jag då?? Omöjligt att somna om...puh! Sen plötsligt vaknar man av lite gnöl igen och man tittar på klockan 6.02..dags för mat! Eller vaknar man ändå av Antons snoozande tio minuter senare..

Men i helgen bestämde jag mig, nu räcker det.. Jag lägger ner amningen även på tidiga morgonen. Nu får det blir välling. Så natten mellan Fredagen och Lördagen var jag inte uppe en enda gång.. (Fick dock väcka Anton istället) men bara jag slipper stiga ur sängen så somnar jag om på två röda... :-) U.N.D.E.R.B.A.R.T!!!
Och smart som man är ;-) så kom jag på det igår när vi gick och la oss. Eftersom Anton ändå ska gå upp tjugo över sex, behöver inte han snooza utan går upp och ger Theo sin Välling och mamma får sova!! Briljant om jag får säga det själv, nu ska vi bara få in den rutinen.. Så inatt var det min andra natt utan att behöva gå upp och ge mat, hoppas nu på min tredje?! För mycket??! Äsch man måste sikta högt!!

För övrigt en mycket bra dag :-) babycafet , mer snö och på eftermiddagen gofika hos Lovisa.. Bra start på veckan!
Godnatt!!! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar