torsdag 14 februari 2013

Glad Alla Hjärtans Dag!


Idag har jag bakat tårtor.. Två blev det till och med. Gjorde bottnarna igår och då lyckades jag få ut sex hjärtan så då räckte det ju till två. Och vem vill slänga? :-) Så eftersom Theo va hos Sandra medan jag bakade dom så fick den andra tårtan bli till Sandra och Jens som TACK..!


Det var riktigt roligt men tyvärr blev inte mousserna precis som jag hoppats på. Det smakade ungefär som jag tänk mig men konsistensen blev lite för kompakt, ville haft mer luftiga mousser. Det blev iallafall en Hallonmousse och en Vit chokladmousse.
Är plötslig väldigt sugen på att göra fler tårtor, men det kan man ju inte smälla i sig jämt och ständigt. Det är ju bara vid speciella tillfällen ;-) Men jag har suttit och kollat på olika bakbloggar nu under hela veckan och man blir lite smått galen. Vill testa allt, förstår inte hur många som har bakbloggar kan baka något nytt varje dag i princip.. VEM ÄTER UPP ALLT? En sån skulle jag också vilja ha ;-) Så man bara kan smaka lite sen kan resten försvinna i någon annans mage *haha*


Imorgon åker vi till Kalmar för en weekend, ska bli skönt med lite miljöombyte.. Anton har tagit pappaledigt så vi far nog redan på förmiddagen och stannar på ikea först och så tar vi en lunch-date med Sara.. Blir nog en riktigt bra helg det här!!

Nu har Anton hällt upp lite rödvin så nu ska vi mysa i soffan en stund <3 Hoppas ni haft en hjärtlig dag och fått något fint! Skickar en stor Alla-Hjärtans-Dag Kram till er alla!
Tjingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar