söndag 24 februari 2013

FinLördag

Igår var det dags för cup för Anton i tipshallen, medan jag och Theo åkte in till Växjö för att träffa Filippa.. En liten mysig fika och några butiker på stan hann vi med <3 Länge sen vi sågs, alldeles för länge sen. Så innan vi körde hem åkte vi förbi tipshallen och såg sista matchen sen åkte Anton med oss hem.. Farbror Alle va där också och lärde Theo hur man kollar på fotboll ;-)


På kvällen kom Sara och Pål med Thaimat, mums!!
Sen blev det spelkväll, först vann jag och Anton. Sen vann jag och Sara. Så vi (jag) utsåg mig till kvällens vinnare och stackars Pål blev ju då kvällens förlorare haha :-p Så kan det gå.. Får vi ta och göra om igen snart. Så himla roligt!


Och blir man bjuden på Thaimat kan man ju åtminstone fixa en efterrätt, så Baileyspannacotta fick det bli. Va riktigt gott faktsikt, lite mycket dock :-p Men vad tusan!

Recept 4 portioner

4 dl grädde
3 msk socker
1/2 tsk vaniljpulver
1 dl Bailey's
2 gelatinblad
 Gör så här:
 Lägg gelatinen i kallt vatten i 5 min.
Koka upp grädde, bailey's, socker och vaniljpulver i en kastrull. Låt sjuda i nån minut men vispa hela tiden så det inte bränner fast i botten.
Ta kastrullen från värmen och rör ner gelatinbladen och rör om tills gelatinen smält.
Häll upp i portionsglas och ställ in i kylen i ett par timmar (minst 2) innan servering.

Baileyspannacotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar