tisdag 6 maj 2014

Funderingar

Idag måste det vara 1 vecka sedan jag skrev. Just nu är det lite mycket i mitt liv. Jobb, tårtor, pass, renovering, projekt i trädgård och så barn på det ;-) har funderat lite på om jag kanske skulle ta och stänga ner bloggen?! Men sen och andra sidan brukar det gå ett litet tag den kommer skrivar lusten tillbaka.. Så det få bli lite inlägg till och från ett tag här nu. 

På Valborg hade vi det iaf hur mysigt som helst. Den som kom på Knytis är ett geni. Så gott och lyxigt men man slipper stå och stressa innan alla kommer. Underbart. Då det var fullt vid bordet fick Theo och Emilia ett eget bord. :-) 
Kvällen blev senare än på länge, och en hel del vin blev det oxå när barnen somnat. Så vid kvart i tre gick vi och la oss. 

Men vi orkade upp på morgonen klockan 8. Mamma kom på förmiddagen. <3 och hade med sig min gamla häst ;-) 
Vid tre skulle Ellen drilla i Växjö så vi åkte in och tittade på henne! Så duktiga allihopa <3 vi fick även lite gjort i trädgården. På kvällen hade vi bara mys och vi la oss tidigt. Jag skulle upp och jobba på fredagen. 

Sen har dagarna rullat på. I söndags var bästa Filippa, Sofie och lilla Emilia här. Det va så kul att äntligen träffas och umgås lite igen. Fasen att det inte blir oftare alltså. Hur svårt kan det vara? ;-) 

Igår gjorde jag bottnen till helgens tårta och ikväll har jag gjort en passionscurd med lime. Även en liten skvätt citron då jag först tyckte den blev för söt. Men tjoo nu blev den ganska sur. Men så attans god. Och den ska ju vara med en väldigt massa sött, så jag tror faktiskt det matchar bra. 

Nä nu är det läggdags för mig. Det har varit en tung dag. Både fysiskt och physiskt. Träningsvärk från helvetet pga Thessans galna cirkelträning igår. Och ett trött huvud med kaos i plus tråkigt väder. Sova är bästa medicinen. Imorgon kör jag den nya linjen och det är verkligen superkul. Nytt är alltid skoj :-) 

Godnatt från Tant! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar