lördag 17 maj 2014

Sommar för 1 dag

Tjoohoo idag har ju vädret varit kalas. Och av kalasväder får man kalas energi. Så jag började med att städa Theos rum, fixade frukost, sen åkte vi in till Påls butik och tittade runt. Anton ska köpa en grill och jag fick med mig denna goding hem. 
Japp ni ser ju hur lycklig jag ser ut 😝 hann till och med ligga där 1 timme medan T sov. 

Sen drog jag igång med omplantering av gurkor, tomater, chili och physallis (det stavas nog inte så men jag orkar inte leta.) :-p dom fick vara ute hela eftermiddagen men inatt få de sova i köket. Någon som brukar plantera, kan man sätta in dom i växthuset snart? Dom börjar bli något stora och klumpiga nu.. 


Sen kom Emma och Emilia förbi en liten liten runda. Var uppe på lekparken en stund. Och plötsligt va klockan 6 och en trött unge ville sova. 
Jag åkte och handlade, sköljde av bilen, rensade ogräs och plockade iordning medan A lagade mat. 

Årets första rabarber skörd! Älskar rabarber. Någon som har i massor och gärna vill bli av med lite så säg gärna till! :-)) tar mer än gärna eftersom mina plantor inte riktigt kommit igång ännu. 
Har nu ikväll också gjort morgondagens efterrätt när familjen stenfelt kommer. 

Nehe nu sover herr Nilsson nere i soffan. Ska gå ner och stänga av Tv. 
Godnatt! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar