onsdag 12 augusti 2015

Andas.

En såndär morgon som bara kan få humöret att sjunka till botten. Började som en helt vanlig morgon. Men Ville bajsar i gåstolen undertiden jag gör frukost. Bajs i hela blöjan och bodyn, kaos på köksgolvet då ungen bara försöker rulla runt till magen med bajs på hela ryggen! Få på honom en ren blöja, letar nya kläder nere. Han hinner bajsa igen, går upp och byter denna ggn. Öppnar blöjan, fullt med bajs. Pang, där kom en fot rätt i bajset, BAJS ÖVERALLT! händer, fötter, mig och ansiktet. In i duschen, ungen få tag på slangen och medan jag försöker få loss handen få han tag med andra handen och hela jag blir dyngsur på hela överkroppen och huvudet... Undertiden står Theo hela tiden bredvid och säger "mamma jag är hungrig, jag vill äta, gör frukost nu mamma...." Aaaaaaa! Såå nära ett sammanbrott man kan komma! 

Tillslut sätter vi oss och äter. Två skedar gröt till Ville en sked med fil till mig.. 
"-mamma, jag är jättejättejätte bajsignödig" 
Klart, tar med båda ungarna till toan. Hjälper Theo upp.. 2 sekunder "-nä bajset är slut" 

Jäkla bajsmorgon rent ut sagt! Men nu kunde det väl bara bli bättre?  

Tjingeling 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar