söndag 23 augusti 2015

Igår och idag

Igår hade vi en fin dag på Öland, självklart började vi med fika i Köpingsvik. Sen blev det sol och bad vid Köpingbaden. 
Och när vi kom tillbaka till Kalmar stannade vi på stars and stripes för lite mat. Så gott var det! 👌🏼 

När vi kom tillbaka till lägenheten va det gnälliga och trötta barn. Eftersom Antons härliga?!?! Mobil larmade vid 6.15 på morgonen vaknade båda barnen och skulle inte somna om. Och vi kände väl inte att det var optimalt för fyra personer att sova i samma rum som annars sover i tre olika. Så därför packade vi in oss i bilen och körde hem. Ja en sov iaf och den andre satt och babblade heeela vägen...Phu. 

Så idag vaknade vi hemma i våra egna sängar och hoppades på lång sovmorgon. Vid 7.10 slog Ville upp sina blå och det var bara för mig att gå upp. Och istället för att väcka de andra två bestämde jag mig för att ta en långpromenad. Klarblå himmel och 18 grader, hur härligare kunde det bli?! Möjligtvis om jag fått lyssna på radio hela biten och inte bara halvvägs kanske. Men det var härligt. Och det sista jag hörde va att jag gått 4,3 kilometer innan batteriet dog så 8km borde det väl slutat på ungefär. 
Ikväll har vi firat Arne som idag fyller 65! 

Och så var vi ute hos Linas farmor och fotade killarna lite. Jag själv hann inte ta så mkt bilder, men duktiga lina fick några. Dock är de inga jag har än, så här kommer den bästa bilden jag fick till med min kamera.
Tjingeling 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar