måndag 8 september 2014

Hur kunde jag missa?!

Ja det är kanske lite knäppt och jag älskar ju hösten. Men helt plötsligt har kan börjar tänka, längta och drömma om julen. Inatt tillexempel vaknade jag med ett ryck..de är julafton IMORGON! Och vi som hade sommargardinerana framme och Anton va tvungen att klippa gräset innan snön skulle komma. P.A.N.I.K! Och jag va så besviken över att jag inte gjort lussekatter och nu fanns den ingen saffran kvar.. Så kom jag på vad mamma berättat, att mormor och morfar fixade alltid färdigt det mesta på kvällen innan julafton när mamma och moster Lotta gått och lagt sig. För att vakna upp morgonen efter och julgran mm va uppe.  
Och jag har själv alltid tyckt att det låtit så mysigt, så jag ville bara hinna göra detta för Theo :-)
så himla konstigt man kan drömma.  Men jag blev väldigt glad och framförallt lättad när jag förstod att det bara va en dröm. Då kunde jag ju sova vidare istället för att behöva ut och hugga gran kl halv 3 på natten!  Haha! 

Hur som helst längtar jag efter julen, men så mycket vi ska hinna med innan dess. Och inte bara gräsklippning och gardinbyte 😝 utan oxå skördefesten OCH Turkiet 🎉 

Tjingeling! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar