onsdag 3 september 2014

Sjukskriven.

Jaha, så blev det klart igår. Jag är sjukskriven för inflammation i muskelfästet. Dock sjukskrev läkaren mig på 50% men enligt jobbet finns det bara 30% arbete jag få göra. Det vill säga allt utan bilkörning, eller rättare sagt utdelning från bilen. Känns så frustrerande och tråkigt. Så jag har alltså 80% ersättning av 100% annars heltids jobb! Kul att det ska drabba mig som inget annat vill än å jobba. Dock kom vi på en lösning. Så tack vara att jag har många innestående timmar på jobbet kan vi ta de återstående 20% där ifrån. Hoppas innerligt att jag efter denna månadens sjukskrivning och inget sittande i bilen 5 timmar om dagen ska få bort inflammationen så pass att jag sen ska kunna jobba! ✊ håll alla era tummar så blir jag superglad. 
Så ja, det har varit två sega dagar innan vi fick rätsida på detta. 😏 

Men idag efter tre timmars jobb på morgonen fick jag superenergi. Solen sken och det var så härligt väder. Och eftersom farmor ville hämta på dagis passade jag på att vara nyttig. Städade hela nedre våningen, näst intill grovstädade. Vist finns det några fler ställen man kan gno på men man måste ju inte ta allt samma dag. :-) sen var jag ute och gick! Å det är ju så gött, bara man kommer ut. Blev ingen långpromenad men vill hellre börja lugnt. Hoppas även att jag ska kunna vara med på lite träningspass med Lisa nu när det dragit igång.. 

Imorgon jobbar jag eftermiddag och de dagar jag gör det tänkte jag cykla med Theo till dagis och en runda efter att jag lämnat honom. Nu gäller det att försöka hålla igång hemma när det inte blir lika mycket kondition på jobbet. 🏃💪
Efter en dag som idag känner jag mig laddad...fråga igen en regnig dag.. ;-p 

Nu har T somnat efter att ha legat och sjungit "Björnen sover" 🎶 medan jag skrivit detta inlägget. ;-) Så nu ska jag gå ner och ta mig något att äta. 

Tjingeling! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar