måndag 29 september 2014

Mycket att göra, ingen att skicka!

Imorse satt jag och kom på en jäkla massa vi måste hinna med innan resan. Och det närmar ju sig med stormsteg nu. Så idag har det varit rivstart, ute! Det har sett för jäkligt ut i växthuset sista månaden för jag har inte hunnit med. Så idag skördade jag det sista för detta året och städade ur. 
Jordgubbarna fick sig oxå en omgång, de har växt iväg som tusan. Lika mycket utanför som i odlingsbänkarna känns det som. Och det vildvuxna gräset runt omkring. Ångrar att jag inte tog en förebild innan jag satte igång. För fy fasen vilken skillnad det blev. Så härligt att ha de färdigt. Hann även med en snabb ihop plockning av terassen. Det jag kunde ta själv. Duk tvättad bl.a. och redo för nästa sommar ;-) och sandlådan stängde vi igen igår. 

Jahopp så va det bara resten kvar.. 😉 har skrivit en lista för att jag ska komma ihåg allt. Och då är inte ens det största jobbet med på den listan. Vilket är Fönstrerna, men vi få se om det hinns med. Mamma kommer på lördag så kanske vi hinner ta några tillsammans.. 

Ja, det blir mycket sånt skriv i veckan förhoppningsvis få jag bocka av saker här ✊ nu sover vår lille nybadade fis. Jag ska ner och börja pyssla lite med helgens tårta. Bra när man kan förbereda lite dekorationer innan! 

Tjingeling! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar