lördag 18 oktober 2014

Energi vs latmask

Idag är det lördag igen och efter en veckas semester är jag lite smått rastlös och vill ta tag i vårt hem. Dock är det ju trist när den ena i hushållet har massa energi och den andra har kvar latmasken i rumpan. 😡😁 
Jag har iaf tvättat två maskiner tvätt (TVÅ?!?) japp igår va jag och T inne på Biltema och köpte ett efterlängtat tvättställ, för bara 100 pengar. VARFÖR har jag väntat i 2,5 år??? Och hur jäkla lycklig kan man bli över att kunna tvätta och hänga två maskiner tvätt på samma dag! LYCKLIG! ;-) 

Sen har jag vikt färdig torkad tvätt och städat i garderoben. Plus att jag varit ute och krattat löv i nästan 1,5 timme! 
Fint blir det, och så tittar man sig runt och kommer på att det där va bara 1/3 av hela trädgården 😂 men efter några höstar i hus nu vet jag att alla löv kommer jag inte kunna kratta bort. :-) tur man lär sig nått! 

Medan Anton har suttit i soffan och sovit på övervåningen! Bra fördelning va? Ja ibland måste man få bli lite trött och irriterad. Tur livet inte alltid är en dans på rosor.. Jag kanske få lön av honom nu istället?! 

Trevlig lördag på er! 
Tjingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar