söndag 5 oktober 2014

Söndag med ännu större resultat

Woohoo den här helgen har varit riktigt jäkla bra. Så gutt att få saker gjort. Jag har knappt suttit på hela dan och mitt muskelfäste känns bättre än på länge. Troligen för att jag knappt suttit idag 😝 vi har putsat resterande fönster nere och två till uppe. Så bara 2,5 fönster kvar sen är vi färdiga med hela huset! Så skön känsla. Mamma och Theo var ute på äventyr hela förmiddagen så då passade Anton och jag på att rensa lite i köket. Ett helt jäkla skåp som vi bara stuvade i saker i när vi flyttade in rensades ur. Och vips fick jag ett "bak"skåp! Nu slipper alla mina grejer ligga bakom gästsängen i en plastlåda! 😄 så glad! 

Och på tal om bakning så levererades veckans tårta idag. 
Ljusa bottnar, jordgubbsmousse och rabarbermousse! 

Spacklad med en jordgubbssmörkräm

Såhär ser det ut när jag lägger på marsipan 😝 

Färdigt resultat! 


Tyvärr gick kronan sönder när locket på tårtboxen skulle på. Man blir ju så ledsen. Men den gick att limma ihop. Dock ville inte de rosa pluttarna fastna igen så de fick kronan va utan 😔 
Så kan det gå, första ggn något gått sönder innan leverans. 

Men jag fick ett glatt mail att alla tyckt den va jättegod och fin. Så tack för att ni beställde av mig! 😘 

Ikväll gick vi upp till AoA för att hämta vagn och resväska. Fick ungsmackor med svampstuvning! 👍 bra avslut på helgen! Och Arne hade hittat Antons gamla lego.. Fick nästan gå hem själv 😉 

Nu väntar vi bara på att dagarna ska gå, imorgon börjar vi nog packa lite smått! 😉 
Tjingeling! 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar