lördag 10 januari 2015

10 januari

Idag firar jag och Anton 6 år tillsammans. Dock är vi inte så mkt för att fira. Tyvärr! Så det blev en fika och så god mat ikväll här hemma. Tror vi har varit ute och ätit två gånger just för att fira.. Haha! Nåväl vi unnar oss andra gånger om året istället :-) 

Imorse när vi vaknade va det fint vinterväder, det snöade och det hade kommit endel under natten. Så vi klädde på oss och gick ut för att leka! Upp till egon och farfar! 


Men efter en timme kom regnat och det va bara att gå in igen. Så jäkla tråkigt när det va så fint. Vi hade hoppats någon kunde ta en fin vinterbild på mig och Anton nu när vi är i slutet av graviditeten. Men tyvärr va de ingen som kunde på förmiddagen. Så Anton tog några på bara mig! 

Förhoppningsvis blir det någon mer fin dag innan bebis kommer så vi åtminstone kan få EN bild tillsammans. Lite roligare att ta en ute än en bild inomhus. Vi få väl se!! 

Imorgon är nog all denna snön borta iaf, här är det åter igen storm. Och faktiskt känns denna extremt blåsig. Troligen den värsta hittills denna vintern. Eller? Vi hade en liten skitunge som hade VÄLDIGT svårt för att sova ikväll. När vi hade varit uppe för sisådär 10:de gången och lagt honom igen orkade vi inte mer. Så vi lät honom komma ner. Men han trodde ju förståss att han lyckats "smyga" ner. Och vist, väldigt tyst va han. Men alltså Den minen när han smög in i vardagsrummet. Vi kunde bara inte hålla oss för skratt. När han väl kommit upp i soffan bröt jag och Anton ihop av skratt! Haha! 
Och så skulle han ju somna i soffan hos oss..jo vist. Strax innan 10 gick Anton upp med honom igen så nu sover han iaf. Frågan är bara hur länge för det låter som hela huset snart blåser iväg. Tröttsamt.. Speciellt när grannen har nått jäkla plåt som ligger och slår ihop!

Något mer som Jag oxå gjort idag är maränger.. Stora med choklad. Hade några äggvitor över sedan i veckan, så istället för att slänga blev det maränger. Så enkelt! 

4 äggvitor
2,5dl socker 
50 g mörk choklad

Värm i vattenbad samtidigt som man vispat till 65 grader, häll över i en skål och vispa upp marängen tills den svalnat. 

Smält chokladen och vänd i den med en slickepott.. Klicka ut på en plåt med bakplåtspapper! 👌 mitten av ugnen på 130 grader (varmluft) i ca 35-55 min. Beroende på hur stora du gör. När marängen släpper från bakplåtspappret är de färdiga!
Mina blev inte jättestora, men 8 st blev det! Få ta lite bättre bilder imon när det är ljust :-) 

Nu är det nog dags för fröken Gustavsson att sova. Anledningen till att jag inte skrivit på ett par dagar är sjukdom. Och än är jag absolut inte piggelin! Men det känns som att det sakta men säkert är påväg bort. Idag har jag åtminstone lyckats laga mat och kommit ut 1 timme. Även om jag mest bara tittade på övriga som lekte i snön! Bara inte Theo åker på det nu också! 

Tjingeling 

(Lååångt inlägg) 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar