tisdag 6 januari 2015

6 januari

Inatt slog förkylningen ner som en blixt från klar himmel. Så sjukt irriterande.. Har druckit en massa vatten, te och saft under dagen så hoppas jag mår bättre imon. Typisk att dagis har planeringsdag så det är stängt imon oxå. Men det ska nog gå, det har varit en lång dag för herr Nilsson idag då han inte sovit nått så imorgon blir en lugn dag. 

Igår hade vi ju kalkonmiddag här med Sara, Pål och Agnes! Blev riktigt gott och så cream brulée som efterrätt. 😍 dock blev det inte så långvarigt då Sara fick ett samtal om att hennes häst inte va riktigt pigg. Men det få vi ta igen en annan dag :-) <3 

Idag har vi varit hemma hos farmor och farfar på middag med hälften av pappas släkt. Så gott det är att äta när man slipper stå och laga mat själv. Passade även på att hälsa på gamla-vivans grav medan pappa och Anton testade bilstolen han köpt att ha i sin bil till Theo. Gillar att stå vid graven trotts att jag alltid blir ledsen med fina minnen som spelas upp. 

När vi kom hem igen gick jag upp till bebisens rum en stund och målade de gamla gröna hyllorna grå. 1 omgång till sen är de färdiga. Tror Anton lyckades hitta nästan precis samma färg som det är på sängen! Sen efter Theo somnat åkte Anton iväg på bio med Jens.. :-) jag tyckte inte det gick någon bra bio så det va ju tur Jens ville följa med istället ;-) så fick jag en lugn kväll hemma där jag fick titta på tjejfilm istället ;-) och äta den cream bruléen som blev över från igår. Jag klagar inte på min kväll! 

Där emot är jag galet trött nu så jag säger...Tjingeling och godnatt! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar