fredag 16 januari 2015

16 januari

Idag har jag märkt att jag tydligen inte få hoppa över ett blogginlägg just nu.. Det verkar som endel läser bloggen för det har varit en väldig massa sms om det är någon bebis pågång.. Och helt ärligt är det lite irriterande.. För skulle det vara så att vi tror att det hade varit pågång, skulle jag troligen inte skriva det till folk. HUR drygt är det inte om man säger till något att man tror det är pågång och sen avtar det.. Nä, ibland kommer jag inte blogga och då kan det beror på att jag som tex igår hellre umgås med min fina mamma som är här på besök över helgen <3  
Det om det!!! :-)) 

I onsdags gjorde jag lite fika som vi mumsade på igår, och vår favorit var självklart Budapestrulle.. Så gott och såå lätt att göra. Verkligen en familjefavorit, den är jag uppväxt med. 



Helt galet att vi satte i oss denna på tre personer.. Mamma och jag fikade på den två ggn men ändå åt nog Anton upp 1/3 under ett och samma tillfälle :-) 

Idag lämnade vi T på dagis sen åkte mamma och jag in till Grand. Först handlade vi på maxi, sen va vi på smycka och så självklart blev det en fika.. En lååång fika, så mysigt att bara få sitta i lugn och ro. Prata massa gamla minnen! Sen så åkte vi hem och drog igång med kringelbak... Mmmm så gott! 

Hämtade T och så hem igen för mellis, smoothie och kringlor 👌 längtar redan till frukosten imon så jag få äta fler kringlor.. Måste nog göra fler ;-) 48 st går snabbt åt! :-)) 

Mycket roligt hinner man med när mormor bor i huset ;-) dega och bygga koja i sängen.. Medan Anton och jag lagade mat var det fullt ös på övervåningen. Tur det för nere hos oss gick det inte så bra. 😁😁 troligen har spisen gått sönder.... Åååå nej nu kom jag precis på att i så fall kan jag ju inte göra fler kringlor 😨 skit!!! 
Vi få väl se imorgon.. Efter tre propp byten och att vi tillslut med bara 1 platta lyckades vi få ihop en lasagne! Nästan 2 timmar tog det! Japp, tur vi är bortbjudna imorgonkväll ;-) 

Nehe nu är jag dötrött efter en toppendag (förutom det med spisen förståss haha) 

Tjingeling 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar