söndag 7 juni 2015

En vanlig helg i juni :-p

I fredags fyllde Theo 3 år vår älskade, galna, energiska, vilda galenpanna.. <3 

Vi spenderade dagen med paketöppning i sängen, lyxfrukost, kollade på lammen och plockade blommor, handlade, hoppade studsmatta, väntade på gäster, öppnade mer paket, åt god mat och självklart tårta. 
Tyvärr blev minnet i min mobil fullt efter halva dagen så resten av bilderna kommer en annan dag från systemkameran. Men Theo hade en superdag och sent på kvällen somnade han som en klubbad säl ;-) 

Igår vaknade vi ganska tidigt och ingen kunde vara mer lycklig över att ha både mormor och morfar i huset samtidigt än Theo. Först kröp han ner hos mormor som låg uppe i dubbelsängen med mig sen sprang han ner till morfar i gästsängen och kröp ner där en stund innan han kom upp igen. ;-) 

Efter frukosten körde vi mot Växjö flygplats för flygkalaset. Mamma åkte till Kalmar men pappa följde med. Vi träffade även Emilia, Emma och Freddan. Såg flygplan, helikopter, fallskärmshopp, trixflyg, swedish air forse?! (Osäker på stavningen) och mycket mycket mer. Kunde stannat fler timmar men vid kvart i två skulle A samlas för match. 
Barnen Sov en stund i bilen sen myste vi i bagaget i skuggan och tvärdrag. Det va varmt igår, men så jädra gött! 
Tolg vann med 1-0, mot seriefavoriterna så det va ju himla bra. 

När ungarna hade somnat för kvällen tog vi det lite lugnt. Det behövdes. 

Idag har vi kört på fulltös igen. A och T flög drake hela förmiddagen medan jag rensade i jordgubbslandet och drog bort gräs vid växthuset. Sen va det vidare mot Växjö för lite ärenden. 
Pizza hos Sara, Pål och Agnes, å lilla lilla fölis som föddes i torsdagskväll. Så jädrans söt, men en riktigt liten busunge. Sara och Pål fick sig minsann endel motion! (Haha) <3 

Vid 8 var vi hemma igen och efter vi lagt barnen va Jag ute och sprang. 1,6km på 11minuter lär vara en fis i havet för endel. Men för min del borde jag vara nöjd kanske. Även om Jag höll på att dö direkt efterråt. Varför får man så ont i lungorna? 

Hur som helst, tanken va att jag skulle ut och gått en stund. Men hur sugen är man på det när klockan blev 20.45 innan Jag kunde ta mig ut. Lika bra att maxa med nått jag är urdålig på och bara behöva lägga 11 minuter.. Nått gjorde jag ju åtminstone :-)) 

Usch nu måste jag sova.. Kan även bli så att jag denna veckan som kommer tar en bloggpaus. Det är mycket nu och bloggen få komma i sista hand. Men vi få se. Barn-dop-träning-blogg, så ser det ut! 

Tjingeling och godnatt gott folk! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar