söndag 28 oktober 2012

Bara inte igen..

Tror vi prickade in rätt dag att vara trötta på med tanke på att vi fick en extra timme inatt.. Tack och lov, men ändå är jag super trött ikväll och borde egentligen sova nu. Sitter och gäspar och gnuggar mig i ögonen. Ska bara skriva ett kort inlägg sen väntar sängen. Men trotts min ständiga trötthet idag så var jag och Emma inne och körde ett dubbelpass på Medley. Det bjöds på CXwork och Cykel Activio, herre jisses vad det tog emot. Det var knappt att jag tog mig upp på 90% ansträngning på cyklingen idag. Men det var väl natten som gjorde sig påmind.. Theo somnade ju så fint igår som jag skrev. Fast sen vaknade han och gnydde lite vid två, gav honom nappen. Han somnade om men inte jag, vid kvar i tre (precis när jag äntligen somnat till) var det dags igen. Men då räckte inte nappen till, nej nej, så då fick han äta och somnade rätt så snabbt till i min famn. Men när jag skulle lyfta in honom i hans säng igen spärrade han upp ögonen så stort. Och plötsligt var det bajsdags...mitt i natten? Jaha, så upp igen för att byta blöja och mitt i allt ihop kommer A hem och börja prata här hemma.. Som om lillfisen vill sova då, nepp och när jag känner i sängen och på hans pyjamas har han på något vis lyckats kissa ner både sig och sin säng. Så Anton gör en snabb insatts och bäddar om medan jag inser att det inte är någon idé att lägga ner Theo i sin säng igen när han är så pigg. Så vi bäddar ner oss alla tre i vår säng och killarna somnar i stort sett med en gång, medan jag ligger och kan omöjligt somna. Går till och med ner och äter lite eftersom jag hoppas ska bli trött om jag inte ligger och är hungrig.. Men tillslut, när klockan är tjugo över fyra tar jag Theo och går in med honom i hans säng där han fortsätter sova och jag kunde ÄNTLIGEN somna.. Ja iallafall till klockan slog sju och fisen ville äta igen, sen låg vi alla tre här i sängen igen för att kunna sova till 9.. Puh!

Men det var kanske inte så konstigt att Theo sov lite oroligt inatt, imorse fanns det två tänder i munnen. Trodde inte att tänder kom riktigt än, men något ska han väl vara tidig med vår lille prins <3 haha!!

Nä nu blev det långt ändå!! GODNATT!!  

1 kommentar:

  1. Det är inte alltid lätt att vara småbarnsföräldrar. Lillfis kör sitt eget reis ;)

    SvaraRadera