onsdag 24 oktober 2012

Fäärdigt..så gott som :-)

Igår hade Anton med sig heltäckningsmattan hem efter jobbet, så då la vi den på plats. Herregud vilket krabb det var först, fy sjutton va tung och otymplig den va. Speciellt eftersom vi hade tagit till lite extra som vi ska ha till garderoben. Men tillslut gick det och jädra bra blev det! Och idag satte A dit golvlisterna så nu är vi fääärdiga!! Ja, med i stort sett allt, det är bara strömdosorna och gardinstång som ska på plats. Sen flyttar vi upp..å jag längtar! 
Och så blev mitt egna sidoprojekt klart idag :-D Har gjort allt själv förutom tapeten på garderobsdörren, den gjorde A medan Theo fick mat i Söndags. Men det var iallafall min idé. Det är samma tapet som vi har som fondtapet i sovrummet. Drog igång med detta i Söndags, tömde garderoben på kläder, skor m.m och så målade jag taket en första gång. Sen har jag kört på med mer takmålning och målning av taklister, golvlister, dörrkarm och väggarna. Synd att jag glömde ta en förebild, men här kommer iallafall en efterbild =) Jag är så nöjd och pricket över i:et blev när vi la in heltäckningsmattan ikväll.. så jädra bra det blev. Bara satt och myste där inne en stund innan ;-) <3 Det kommer bli så fint när Anton snickrat ihop lite hyllor för skorna och när alla kläder kommit på plats.. Vi har en "walk in closet" wihoo!!
Tjingeling och Godnatt!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar