måndag 13 april 2015

13 april

Ibland hinns bara bloggen inte med.. Livet rullar på för fort och en vecka springer iväg. I förra eller om det va förrförra inlägget skrev jag om att vi skulle ha en sockerfri månad. Kan meddela att jag nu hoppat av. Jag klarar det inte, mitt humör hamnar i botten och det finns ingen ork till nått. Sjukt men sant. Och mitt i Theos trotts och Villes nattätning känns det ännu mer omöjligt.. Jag vet att det kommer bli mycket lättare för mig när jag kommit igång med träningen igen.. Få helt enkelt försöka med en sockerfri månad då! Men helt ärligt, vad vore en mammaledighet utan fika?! Nått måste man väl få unna sig mellan vredesutbrott och blöjbyten ;-) 

I fredags var vi ett tjejgäng som va ute och åt. Jag drack mitt första glas vin på nästan 1 år.. Så gott det var, och supergod planka <3 verkligen en toppenkväll! 
Och vilket väder vi hade förra veckan. Lite skillnad mot blåsten idag.. Hoppas det kommer tillbaka fort! 

I lördags var vi i stan, Anton tog en bild till det nya körkortet. Sen blev det skoshopping till A och T. Ville fick två par byxor på rean på Åhléns. 
Vi mötte upp Alle och åt en toppenlunch (men kommer inte ihåg vad stället hette, det låg iaf nedanför Snitz och Forex.) verkligen att rekommendera!!! Litet men jättemysigt! 
Sen stannade vi hos Alle några timmar. Och bra föräldrar som vi är?!?....hm! Fick vi bara men EN blöja till Ville. Haha! Så vid en liten bajsincident fick vi ta en av Theos blöjor.. :-p tur Ville är en stor kille haha! 
Kollade även på en eventuell födelsedagspresent till vår blivande 3-åring. ;-) vi få väl se! 

Idag fick vi sällskap av en liten Sixten vid halv 7 på morgonen. En 4 månaders valp! 
Så han fick följa med och lämna T på dagis. Sen blev det en promenad till och påhälsning av Frida och Melle. Sen hämtade vi Theo hos farmor och farfar där Sixten fick träffa Egon och mycket bus och mys hanns med. Inte bara med Egon utan även Arne ;-) 

Nu sover båda barnen och Anton är iväg! Lugnt och skönt framför tv.n!
Tjingeling 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar