tisdag 21 april 2015

21 april


Haft en bra dag.. Vaknade dock med halsont men under dan har det blivit bättre. Hoppas det är borta imorgon. Theo har varit uppe hos AoA några timmar så då passade jag och V på att åka in till Växjö och fixa mina naglar. Blev lite shopping oxå inför sommaren. Gick igenom Theos gamla kläder i 68, inte ett kortärmat- eller byxor. Himla oflyt.. Vi få helt enkelt hoppas på en sval sommar.. Haha Nää självklart inte. Så idag blev det kortärmade bodys och shorts, en kepa oxå.. Något stor nu, men så som denna unge växer blir den nog lagom till sommaren. 

De håller på att fixa 23:an denna veckan.. Alltså fy vilken otur jag och typ 200 bilar till hade. Jag har en lastbil och tre personbilar framför mig när vi kommer fram till rödljuset. Några bilar kommer från andra håller. Jag känner mig supernöjd över att vi kom så lagom. Väntar på att det ska slå om till grönt så det blir vår tur att köra... Men nä, det blir aldrig grönt. Och inte kommer det fler bilar från andra håller heller.. 35, TRETTIOFEM minuter sitter jag still.. Två bilar som stått framför mig har kört in på en liten väg men jag ville inte ge mig in där ifall man ändå inte kom någonstans. Men när de inte kommit tillbaka på 10 minuter körde jag oxå. Och mycket riktigt kom jag ut på 23:an igen, PRECIS efter vägarbetet. Förstår att de inte kan ändra om trafiken genom denna lilla väg för två lastbilar skulle nog inte kunna passera varandra. Men de kunde ju hålla öppet från stan på 23:an och bilar mot stan kunde väl köra den lilla vägen. Ett tips till vilka som nu bestämmer :-p 
Vet inte hur länge de andra stackarna fick stå och vänta. Men när A körde hem från jobbet varnade de igen om långa köer.. 
Så lägg till 5 minuter på er körtid och ta runt Rottne istället.. Man vet aldrig när de där rödljusen slutar fungera. 

Resten av dagen har vi varit ute och myst på baksidan. Plantorna fick komma ut och mysa till sig i solen ;-) 
Nu ikväll kollade A och V på hockeyn. En stund iaf innan liten fick hoppa i säng ;-) 

Nu är det mammans tur! 
Tjingeling 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar