måndag 6 april 2015

6 april

Traumatisk dag.. Plötsligt kunde vi blivit föräldrar till bara ett barn igen. A satt med Ville i soffan och jag dammsög. Theo har sista månaden velat vara uppe på sitt rum och leka.. Plötsligt hörs en jättesmäll och direkt kopplar jag att det är den nya byrån på Theos rum som vält. I panik springer vi upp för trappan. Jag försöker väl ta trappan i två steg och kliver fel så jag ramlar men drar mig upp.. Kommer in på Theos rum och mycket riktigt ligger han under byrån.. Alla lådor utvälta så jag lyckas inte få bort byrån själv utan Anton få lyfta framifrån så jag kan dra ut Theo. Och ungen klarar sig med ett litet rött märke på armen... Jag har mer märken på kroppen från att ramlat i trappen och försökt ta bort byrån själv än honom som fått en byrå med sex lådor över sig. Har vi tur eller? Tror jag och Anton var mer chokade efterråt än vad Theo var. Imorgon skruvar Anton fast byrån i väggen, men man hoppas ju ändå att den rakans ungen lärt sig nått... 

För övrigt har vi haft en bra dag. Sara, Pål och Agnes har varit här och ätit :-) alltid så mysigt <3 längesen vi lyckades ses allihopa. 
Sen ikväll pysslade"vi" färdigt dessa.. 
ABC.. Såg några jättefina på jollyroom innan Ville föddes. Fanns dock bara i rosa. Men jag tänkte "-äsch hur svårt kan det vara att göra egna." Så jag gick till panduro och köpte grejer... Vi kan säga såhär..Jag gjorde C:et och längre kom jag inte.. FY.FASEN.VAD.KNEPIGT det var.. Sen hittade jag påsen när jag rensade i garderoben i lördags.. Så nu har Anton och jag suttit två kvällar och hjälpts åt så att de skulle bli klara. Ja alltså, dom är ju inte lika fina som jag hoppats på. Men det ska väl synas att det är hemgjort?!...eller?! :-p haha! 
Var jättesvårt att få en bra bild på dom, men nu står de där på byrån iallafall! 

Nu är klockan på tok för mycket.. Imorgon är vi tillbaka i vardagen utan sjukdomar. Men inget dagis för T, få vänta tills onsdag.. Phu! ;-) 

Tjingeling och goodnight! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar