torsdag 18 februari 2016

En brevbärares vardag...

Vilken dag, trodde aldrig den skulle ta slut. Lite sen blev mycket sen när jag körde av vägen. Såå satans halt, har flera gånger varit påväg att glida ner i diket när jag stått still vid 4 olika lådor. Fått backa från lådorna upp på vägen innan jag kunnat köra framåt igen. Så när jag kom i en nerförsbacke och snävkurva var det liksom kört. Bromsen ner i plattan men det hjälpte inte ett skvatt. Och rätt på en stor sten! 
En timme senare var jag uppe tack vare att det finns så snälla killar med traktorer. Imorgon ska han få choklad och trisslotter ;-) 

Resten av rundan tog jag en chansning på att diseln skulle räcka. Ja så nervös har jag nog aldrig varit. Tydligen hade jag inte haft tillräckligt med spänning i mitt liv för dagen haha! En brevbärares största fasor - avåkning OCH soppatorsk!! Jag testar båda på samma dag! Men jag klarade mig....på det berömda håret ;-) 

Nähe, bäst att sova så man orkar med en dag till i gulafaran ;-) 
Tjingeling 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar