fredag 5 februari 2016

Ensam fredag

Idag har jag varit tillbaka på riktigt, känns skönt att äntligen kommit in i rutinerna som brevbärare igen. Även om det tidmässigt inte kommer att fungera i längden är det tills vidare skönt att ha kommit igång. Det är segt att komma tillbaka till ett jobb och inte kunna köra på lika fort som vanligt. Det är mycket att hålla koll på samtidigt, Det tar några dagar att komma in i det! 

Anton åkte och hämtade thaimat i Klavre idag..mmm gott! Vad skönt det är att slippa laga mat en fredag och istället bara umgås. Nu sitter jag uppe hos T och väntar på att han ska somna. Sen är det jag och soffan resten av kvällen. Anton är inne i Växjö och dricker öl med Alle och kompani. Ganska skönt att få kvällen och tv:n för sig själv. 
Tänkte lyxa till det och bad Anton köpa lite lösgodis på Ica. Hade helt glömt bort att de bytt ut sitt godis. Så när jag kollade ner i påsen blev jag grymt besviken. Nu få det nog bli popcorn istället. Tur vi har cola hemma oxå ;-) 

Trevlig helg! 
Tjingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar