onsdag 3 februari 2016

Lekdate och kvalitetstid

Idag var Ville och jag på nästsista babysimmet. Förhoppningsvis kan vi vara med nästa vecka också. Under tiden vi var iväg idag lekte Theo med Emilia hemma i Böksholm. Dom hade haft så roligt och direkt när vi satt oss i bilen igen frågade Theo om han kunde få vara hos Emilia imorgon också <3 dom där två gosefisarna alltså! 
Resten av dagen har bestått av fruktstund, promenix till Ica, utomhus plock tex åkte alla ljusslingor in i garaget. Ja de har fått vara kvar läääänge i år och jag ääälskar det. Men idag var så härligt väder och jag fick feeling på att plocka bort det och slänga upp granarna i skogen. Karl-Johan fick vi oxå plocka bort...eller ja, det som fanns kvar av honom alltså. Typ näsan, mössan, armar och ögon/knappar/mun! 
Jag bytte till och med lampa i vår utelampa ovanför dörren. Har tjatat på Anton länge nog nu så tog tag i det själv. Vill man få saker gjort så.... Ja ni vet! ;-) 

Efter middag och lite lek var trollis trött så jag la honom, Theo och Anton satt kvar i soffan en stund. Jag Klädde på mig promenadskorna och drog till Emma. Vi gick runt hela braås på nästan en timme. Hur långt det blev vet vi inte för min gps fungerade vist inte. Så kan det bli. Men så gött var det. Kvalitetstid med besti och rosig om kinderna när man kom hem. 

Nu är det sov time, back to work imorgon! 
Tjingeling 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar