lördag 13 februari 2016

Lugn o förkyld helg

Första helgen sen långt innan jul som vi inte har några planer alls. Helt underbart faktiskt. Den negativa sidan är dock att man knappt få nått gjort för man blir så slö. Men va fasen det är ganska gött det oxå! Så ja, idag har vi mest tagit det lugnt, lekt, kollat på film och vilat. Theo är superduper förkyld. Näsan har runnit, han har hostat och runt ögonen har han varit alldeles röd. Vi höll Ville vaken tills en stund efter lunch och då somnade han direkt och sov nästan 1,5timme. Theo och Anton låg i vår säng och vilade (A kollad fotboll) och jag satt inbäddad i en filt och kollad på tv nere. Jag skojar inte när jag säger att det är första gången det händer mitt på dagen sedan vi fick Ville! Det var helt galet härligt alltså! 

Vid fem gick vi upp till AoA på middag. God mat och vin, men vi stannade bara till strax efter 7 för då va Ville jättetrött. 
Resten av kvällen har barnen sovit och vi har suttit i soffan! Känner fortfarande av sviterna från ögoninflammationen och blir så trött i ögonen framåt kvällen! Har kämpat och kämpat. Men så fick jag nog och säger till A, -"nähe nu går jag och lägger mig, vad är klockan?" 
Å neeeej hon va inte ens 10, utan 21.37... På riktigt?! Vad är det med mig. Man kan fasen tro jag är gravid igen?! ;-) men det kan ju oxå beror på att vi haft Theo i vår säng i snart en vecka nu. Sovit sjukt dåligt. Så kommer han in inatt oxå så lägger jag mig i soffan! 

Kanske bäst att passa på nu innan han kommer in. Så jag iaf få sova en liten stund. Ja så få det bli! 

Tjingeling! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar