söndag 8 maj 2016

6-8 maj

En helt perfekt helg som jag inte vill ska ta slut, men nu återstår bara en timme så jag antar att jag inte har något val ;-) 

I fredags jobbade jag och om man ser till köerna på jobbet så var det nog nästa bara vismasupport som jobbade för kunderna va få ;-) såklart, måste man inte jobba så ska man självklart vara ledig en dag som i fredags. Men för oss som va på jobbet blev det en lång dag. Tur man kan få lite andra saker gjorda på datorn iallafall :-) och troligen var det lugnet före stormen, imorgon blir det nog ös i supporten då hälften av VismaSpcs är på Bali. 
Men på lunchen hann jag med både plantagen och ÖB. Det är smidigt det. Sen var det bara hem och byta kläder för att se bege sig mot Maria och Johanna för AW på stars&stripes. 

I lördags vid 8.30 hade vi packat bilen och for till Kalmar! Vi hade en underbar dag med shopping, sol, fika och mys. Mamma hade barnen medans jag gjorde synundersökning och provade ut nya bågar. Lasse och Anton var iväg och kollade på lyxbilar. Och drack öl.. 
På kvällen blev det lek utanför lägenheten och grillat till middag..såklart! 

Idag vaknade vi 7.22.. Jäkligt bra med tanke på att ville låg på sin madrass direkt på golvet då NÅGON (läs Anton) glömde resesängen?! Japp! Men som sagt det gick ju bra ändå. Även om han troligen sovit längre i en säng! ;-) 
När klockan slog 9.15 var vi påklädda, färdigpackade och satt i bilen påväg till Ikea för att äta frukost där! 
Och vid 10.45 hade vi bestämt träff med familj Sara, Peter, Liam och Freja på skälby. Vi han med att titta på lite djur sen var det lekparken resten av vistelsen. En glass hann vi med också innan det var dag att köra hem. 

En snabb sväng förbi McDonalds för hemma sen skulle Theo på kalas hos Molly. Fullt ös som vanligt i vår familj. ;-) Resten av oss fortsatte dagen i trädgården och när Theo kom hem igen cyklade vi till Ica. Vi köpte en till cykelsadel av mamma och Lasses granne Hanna idag. Min tanke i början av våren var väl att Theo skulle lära sig cykla utan stödjhul men Anton insåg nog fort att det var ganska kört. Theo är alldeles för ofokuserad för det, han kollar på allt annat än att kolla rakt fram. Därför köpte vi en cykelsadel till! 

Nej usch vad klockan trog iväg! 
Godnatt och tjingeling 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar