söndag 1 maj 2016

Underbar Valborgshelg

Jag är verkligen inne i en svacka med bloggandet.. Innan tänkte och andades jag blogg..just nu andas och tänker jag bara visma. Energin räcker liksom inte till efter att barnen somnat. Det blir lite kortare inlägg nu. Så få vi se om allt rinner ut i sanden eller om ork kommer tillbaka. Hur som helst har vi haft en helt fantastisk helg! 

Igår var det Valborg och jag hoppas ni hade en trevlig kväll. Vi hade det så jäkla bra med god mat och de bästa vännerna <3 ni vet när man har det så kul att man dagen efter kommer på att man knappt tagit ett kort. Ungarna tyckte det va toppen, som de lekte! Ville somnade strax innan 8 och övriga barn runt halv 10. 
Här är de bilderna som jag tog, efterrätten (haha) och när Pål äter hönsfötter från Kina. Kinas smågodis. Jag testade oxå...starkt och vidrig konsistens. Jag väljer att inte lägga upp en bild på dom, men jag kan meddela att naglarna sitter kvar. Så vidrigt!

Idag vaknade vi (jag och barnen) pigga och glada kl 8.50. Anton hade svårt för att vakna men insåg nog själv att han inte hade gjort sig förtjänt av yttligare sovmorgon ;-) vi gjorde iordning lite efter gårdagen och sen for vi in till stan. Vilken härlig dag det varit, så skönt väder. Vi tog en tur till mediaMarkt och sen Grand. Theo skulle träffa bamse men när han väl fick det så blev han blyg. 
Just det, i fredags var jag inne på lager 157 under lunchen. Köpte varsin regnjacka till killarna och en till mig. 157:-/st. Theo hade ju helst haft en orange men gul vad det närmsta jag kunde komma. Ville va hur nöjd som helst och skulle INTE ta av den ;-) 

Klockan 15 idag var vi bjudna till Alle på lite försenat födelsedagsfirande. Så mat och fika fick avsluta denna helg! 
Hemma igen la vi barnen och sen bytte vi gardinerna. 1 Maj - upp med sommargardiner! Slängde även på lite ny jord på mina tomatplantor som växer nått så in i. Gurkorna och physalisen tar sig oxå, tänker plantera om de på torsdag tror jag! 

Nä nu ska jag sova, upp tidigt imon! 
Tjingeling! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar