måndag 23 maj 2016

Helg i världsklass om ni frågar mig

Dålig uppdatering på bloggen nu, kan kanske bli så ett tag framöver lite då och då! ;-) men hur som helst har helgen varit helt fantastisk. I fredags fick vi mat och vin hos AoA. Men var hemma ganska tidigt då killarna behövde sova. Städa av lite grann och packade ihop lite kläder. 

För i lördags kom mamma hit vid frukost för hon skulle ha barnen. Vid halv 10 åkte Jag och Anton iväg till Boda Borg med ett gäng vänner. Såå sjukt kul blev det. Inte för att skryta men mitt lag vann. Wohoo! 
Snygga som få var vi oxå, med dubbelhakor(jag). ;-) 

Runt 4 åkte vi där ifrån och hem till Emma. Gjorde oss iordning och hade det bra. Halv 8 hade vi bokat Bord på båtsmannen och mötte upp ett gäng där oxå. Några var med hela dagen, några bara på kvällen och några bara på dagen. Men allt blev så lyckat! 
Efter båtsmannen gick vi på krogen. Fasen vilken rolig kväll, hade gärna gjort det snart igen! Var hemma och i säng runt 2.45., 

Vaknade av sång på nedervåningen. Kvart över 8 men somnade om till halv 9. Theo hade gått ner till mamma och lagt sig vid 5 ;-) men somnade om sen hämtade de Ville. När jag kom ner plockade de fram frukost. Lite trött var jag absolut men inte dålig. Ändå lite förvånad faktiskt, men hur gött som helst. 

Så vid 11 tog jag med mig mamma och ville in till blomsterlandet. Fattar inte hur det alltid kan bli så dyrt. ;-) men det är ju så härligt! På hemvägen blev det "mat" och fika på toftastrand! 
När vi kom hem poppade jag popcorn sen for Anton och Theo iväg på fotboll. (Klart ungen ska ha popcorn så han tycker det är roligt med fotboll) haha! 

Mamma, jag och Ville tog resten av dagen i trädgården med fix, plantering och sätta morötter, sallad och rödbetor i odlingsbänkarna. När mamma åkt hem och Ville lagt sig städade jag ur bilen.. Japp, tog "bara" 1,5 timme. Smutsig!!! 
Sen var jag helt slut! 

Idag efter jobbet och hämtning av barn gjorde vi sallad sen var det bara ut i trädgården igen ;-) det har ju varit helt galet varmt idag så vi tog faktiskt fram
Poolen till killarna. De var lyckligaste på jorden :-)) 
Så medan A la barnen sen planterade jag om tomaterna, gurkorna och melonen. Aj aj aj min stackars rygg. Men så skönt att ha det gjort! Så nu har de fått flytta ut för denna säsongen. Bara physalisen kvar, men de få vänta lite. Klar för kvällen? Nja nästan, gjorde bara en liten rabarberkaka oxå till morgondagens sommarfest på dagis... Sen var det knappt jag orkade ta mig in i duschen...

Och nu orkar jag inte skriva mer, så!
Tjingeling  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar