onsdag 11 maj 2016

Hemmadag

Imorse när jag gjort mig iordning, ätit frukost och går upp för att väcka killarna känns Ville inte pigg. Jag klär på honom och kör på som vanligt, men så fort jag ska sätta ner honom på golvet bryter han ihop fullständigt. Tar tempen och jodå, han har feber lilleman <3 han får fullständig panik när jag inte bär honom och absolut ingenting är bra. Anton hade redan hunnit iväg till jobbet och hade möte idag så det va bara för mig att ringa jobbet för vab. 

Så jag och killarna gick ner, satte på tv och försökte lugna ner Ville så gott det gick. Tillslut lyckades jag få fram en frukost till dom och först då tystnade Ville. Han åt dock nästan ingenting. Tog tillslut till med nyponsoppa och det var ju grejer det. 1,5 h efter vaknandet och konstant ledsamhet kröp Ville upp till mig i soffan. Han la sig över mig (benen på mina ben och överkroppen i soffan! Trodde han låg så och tittade på tv men nästan direkt säger Theo, -"nu somnade Ville." Stackars liten, verkligen inte likt honom. (Snygga kasslermärken i hela ansiktet när han vaknade sen oxå) 

Efter V morgonlur gick vi till Ica, Theo cyklade och vi gick med vagnen! När vi kom hem var killarna ute en stund, ville gungade lite men tröttnade fort och blev ledsen igen. T åt som en häst till lunch men inte lille sjuklingen som knappt rörde maten. Vid 12 la jag honom och vid kvart över två vaknade han igen. 
Skönt för honom att få sova, skönt för mig och Theo att få en lugn stund utan gråtande OCH en fikapaus. T gick runt och lekte, i skogen, i växthuset och i sandlådan.. Jag passade på att sitta lite i solen. Tur ville vaknade vid kvart över två, hur hade jag annars sett ut. Haha! 
Så fick Theo syn på Gun-Britt ute i sin trädgård och frågade genast om han kunde gå in och leka. Det slutade med att vi alla tre gick in och hjälpte till med studsmattan som skulle sättas upp. Ingen unge va lyckligare än Theo! ;-) Ville grät sig igenom nästan hela uppsättningen, men han hade russin och babblarna med sig. 

Så ja.. Man kan sammanfatta min dag som ganska ledsam men också lite lugn och ro i solen medan sjuklingen sov. 

Nu är det läggdags för mig, imorgon få A vara hemma! Har även testat att ta en allergitablett, ska köra några dagar här nu och se om det blir bättre. Det kanske inte är en vanlig förkylning jag har.. 
Tjingeling 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar