lördag 14 maj 2016

Vi njöt och nu..carry on

Igår njöt vi av den sista varma försommarkvällen (troligen) för detta året. Nästa ggn det är sånna härliga kvällar igen kommer det troligen vara mitt i sommarn. 
Hur som helst grillade vi, åt ute och drack vin till maten <3 som en dröm! 
Hade även de nya skorna på jobbet, Fredagskänsla på det! Så nöjd! 

Idag vaknade killarna tidigt ändå blev vi sena iväg till kosläppet vi skulle till. Konstig det där.. Men vi hann och inte var vi de sista som kom heller ;-) 
Killarna tyckte det var toppen, speciellt Ville. Jag va lite smått skiträdd mest hela tiden ;-) fasen dom där stora kossorna när de började stångas 3 meter ifrån en och det ända som är emellan dom och mina barn är två linor med ström?!? Hua! 
Men det gick bra och kul var det att se. 
Ville hittade även en ny bästis i geten Kerstin OCH vi fick en hel buffé med jättegott fika. Hade kunnat äta bra mycket mer än vad jag gjorde ;-) 
Det var verkligen en härlig förmiddag med mycket vänner. Vädret kanske inte va så mycket att prata om mer än att det åtminstone var uppehåll. 

När vi körde hem där emot sprack det upp och solen har varit framme endel sen dess. Men värmen är inte riktigt kvar.
Sara, Pål och Agnes följde med hem och vi beställde pizza. 

Resten av eftermiddagen/kvällen har vi tagit det lugnt. Vid 6 fick jag panik och drog med hela familjen ut. Göslade rabarbern med hästskit jag fick av familj Sara ;-) och så tog jag tag i "pallkragarna". Rensade ut bland smultronen och jordgubbarna! Bort med ogräs och gallra bland plantorna. Fick så många plantor över så nu ska Sofie och Kamilla komma och hämta lite var. Hatar att slänga sånt, så onödigt! Det är ju verkligen sånt andra vill ha. :-) 

Efter att ville och Theo somnat har vi bara haft det lugnt i soffan. Skulle gått igenom kläderna vi fick av Maria förra fredagen men alltså jag har inte orkat. Denna veckan har varit jobbig med allt vad förkylningar och allergier heter. 

Nu ska jag sova, Anton är iväg och kör hem sina föräldras gäster. 
Hoppas ni haft en bra lördag och en roligare kväll än vad vi haft. Lite smått uttråkad är iallafall jag efter en allt för händelselös lördagkväll. Men nästa helg helg blir det tävling och galej! 

Tjingeling 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar