onsdag 9 januari 2013

Blixtrar och dunder

Dagen började med babysim och Theo trivdes som fisken i vattnet. Gick hur bra som helst, men så hände det något efter duschningen. Humöret gick från toppen till botten. Och så har resten av dagen varit till och från. Vilket har resulterat i att jag tappat humöret och varit otroligt lättretlig. Stackars Anton <3

Men som tur va kom Emma och jag med på träningen ikväll, så vi 18 åkte vi in för att köra ett zumba pass. Ja, herregud vad svårt det var och ett par gånger såg vi nog ut som två levande frågetecken ? ! ? Men vi fick oss också många Goa skratt och det var precis vad jag behövde efter en dag som denna.. :-)

Så kom jag hem till ett lugnt hus med en sovandes unge på övervåningen. Så vi satt och myste i soffan medan jag åt ett knäckebröd och drack The. Vid fem över tio säger jag till Anton att jag nog ska gå upp och lägga mig för jag är såå trött.. Zzzz!!! Plötsligt kommer världens gallskrik från Theo och sens dess har vi försökt att lugna honom. Han var precis dygnsur på ryggen när jag lyfte upp honom och han var så ledsen. Vårt lilla hjärta!!
Aldrig har vi varit med om detta tidigare. Men jag fick för mig att jag hört eller läst att när barn håller på att få nya tänder kan dom få feber och ha väldigt ont. Så vi gav honom en Alvedon och efter 40 min och han blivit lite lugnare så ammade jag honom. Han somnade i min famn och plötsligt ler han och skrattar till i sömnen.. :-) så Gosigt!

Anton lyfte in honom i sängen och han somnar om direkt. Håller nu tummarna för att det ska hålla hela natten..men det kanske är dumt att hoppas på för mkt..
Så hemskt det är när ens barn är så ledsen och man kan inte göra någonting förutom att försöka trösta.. Usch!

Hoppas han är en glad Fis imorgon. Nu ska jag passa på att sova! GODNATT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar