söndag 11 augusti 2013

Karl-Oskardagarna och så

Igår var vi inne i Växjö med familjen Johansson/Sjöstrand på dagen och gick omkring i stan.. Fullsatt med folk överallt. Fint väder tills vi satte oss i bilen för då kom det utlovade regnet. Men det gjorde ju inte oss något ;-) Vid halv 4 gick Anton upp med Theo till farmor och farfar där han har sovit inatt. Så vid fem kom Emma, Frida, Adde, Linda och Hanna hit för lite förförfest eller uppsamlingsträff innan vi for in till Otto som bjöd på förfest.. Alltså varför stannar man inte på förfesten och bara kör en vanlig fest. Man har ju alltid som roligast då! Att man aldrig lär sig :-)
Nog för att det var roligt nere i stan men det är så synd att man alltid kommer ifrån varandra. Fast jag fick träffa några av mina fina gamla killkompisar hemifrån och det var verkligen kul, kramas lite :-) Mike och Anton snöade mest in på fotboll men det var bara mysigt att få stå bredvid och lyssna. Saknar killarna och det är så tråkigt att vi aldrig träffas.. 

Vid 2.50 var vi hemma och kl 8.25 vaknar jag till och är törstig..har sen lite svårt att somna om och kl 8.50 tyckte grannen att han skulle tvätta bilen med högtryckstvätten precis utanför vårt sovrum. Inte okej! Så det var den barnfria sovmorgonen. Anton kan ju sova sig igenom allt så han somnade snabbt om, men jag fick gå upp och la mig i soffan framför tv,n.. Väldigt skönt och lyxigt det också faktisk. Just de, det var ju så söndagarna såg ut förr. ;-) men det saknar jag faktiskt inte alls, bara lite lyx ibland :-) 

Under dagen så har vi hämtat T, varit hos Sandra och Jens i huset, ätit pizza här hemma från Rottne, haft besök av Emma, Freddan och Emilia, rensat sista kantarellerna, noppat och fryst jordgubbar, Anton har ÄNTLIGEN satt upp låd- och skåpsspärrarna 👏 fixat pappas födelsedagspresent och nu har vi en liten Erik i soffan :-) Roligt för Anton att han fick sällskap eftersom dom tittar på en riktig skitfilm (psykisk) Men dom är ganska roliga att sitta och lyssna på när de nu försöker nysta upp den krångliga historien. Ena stunden säger dom "jaha nu fattar jag" och nästa "Nä nu hängde jag inte med" haha!! Jag ska strax knyta mig efter att som jag påpekat lite högre upp inte sovit så många timmar inatt! Sååå

Tingeling! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar