söndag 4 augusti 2013

Kräftskiva och sista dagen

Igår var den årliga kräftskivan med det härliga Skånegänget. Alltid lika roligt och ett extra plus var att Theo sov som en stock när vi lagt honom vid 9?! Tiden! Helt perfekt! 
Iår lyckades vi pricka in årets varmaste dag ;-) men vad gör väl det när kvällen är sådär underbart ljummen! Äntligen en sån kväll på riktigt och nästan utan mygg! Och eftersom det nu var mitt 5:e år var det kanske dags att lära sig skala kräftorna Själv :-p som tur var hade jag Agnetha och Camilla mitt emot och Josse bredvid mig som kunde tala om och syna igenom så jag gjort rätt innan jag åt. Så jodå, stjärt och klor klarade jag av själv tillslut ;-) och där nöjer jag mig nog!! Haha!  
Kvällen innan och på morgonen gjorde jag två passionscheescake som fick bli kvällens efterrätt, friskt och gott!
Idag har jag haft en sambo som inte riktig mått sitt bästa medan jag mest varit trött.. Känns lite småjobbigt att A börjar jobba imorgon och att semestern är slut. Samtidigt ska det bli skönt med rutiner och komma igång med träning och nyttigare måltider. Ikväll har vi avslutat denna semester med buller och bong! Onyttigheter upp till öronen, för imorgon börjar våra nya liv.. Bäst att passa på, man får inte vara dum ;-) 

Nu säger jag godnatt med två av dagens bilder! Och om en halvtimme är det bara att hälsa välkommen till den nya nyttiga Malin ;-) på återseende! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar