lördag 24 augusti 2013

Tårtdag

Var uppe med tuppen idag, kunde inte sova med alla funderingar som for runt i huvudet. Så jag gick tillslut upp efter en timmes snurrande. Vad skulle jag hitta på utan att väcka de andra två?! Så jag gick ut och plockade blåbär på kullen kl 7.50

Tillslut när jag blivit för hungrig och sällskapssjuk fick jag gå upp och väcka dom två sjusovarna :-) Jag hade trotts allt endel att göra idag..tex tre tårtor att dekorera.

Eftersom jag inte fick jobbet på Visma får jag väl sattsa lite extra mycket på mina tårtor och bakverk så jag kan vinna "Hela Sverige Bakar 2014" :-p haha!!! 
Här har vi dagens tårtor till min faster som denna helgen hade sin 50års fest!! 


I de med choklad runt är det browniebotten, vitchokladmousse, passionsfruktsmousse och nutellagrädde runtom.. 
I den med vitchokladstaket är det vanlig ljus botten, hallonmousse och glasskräm. Till staketet testade jag att använda överföringsark till choklad som jag beställde i veckan.. Lite extra fint blev det ju :-)) 

Det bjöds även på planka och Theo busade med alla.

Nu ska jag sova, imorgon blir det lite pyssel i trädgården. Sen efter lunch åker vi in till växjö och går på Leos lekland. Blir nog en toppensöndag :-) 
Nattinatti! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar