torsdag 15 augusti 2013

Planer istället för sömn!

Hade svårt för att sova igår kväll då jag började tänka på Christins tårtor jag ska göra till nästa helg. Ett nytt recept jag kommit på och aldrig testat innan så huvudet går hela tiden för att komma på nya idéer. Just nu försöker jag komma på hur den ska se ut? Hmm! 

Och så nu när Anton gick till jobbet började jag grunna på ett visst samtal jag väntar på idag.. Igår när jag var påväg till pappa och inte hade någon mottagning på mobilen hade ett vist nummer ringt och när jag tog reda på vad det var för nummer dog jag lite av ren lycka! MEEEN nu har jag ju hunnit bli skitnervös och förväntningarna är alldeles för höga.. Försöker grunna mig vid olika sonnarier som de kan tänkas säga så jag inte ska bli besviken... Samtidigt som jag försöker jobba upp ett självförtroende och hoppas att det kanske äntligen är min tur och att detta är min stora chans :-) håll tummarna för mig idag!!!! 

Igår var vi som sagt hos pappa, satte upp partytältet inför helgens 50 årsfest! Efter att ha börjat om ca 3 ggn i ösregn och lite åska löste vi det tillslut och nu ska de stå där :-) Om det överlevde natten! Haha! Theo var oxå med men han var inte till så stor hjälp. Han åt mest äpple som han hittade på marken och vinbär ;-) 

Vi fick också besked om att vår lilleman börjar på förskolan 44:an den 23/9. Skönt att äntligen fått en placering, dock blir det inte samma förskola som alla hans vänner. Men bara det finns lite killar på 44:an så är vi väldigt nöjda! :-) tror det kommer bli riktigt bra när vårt vilddjur få komma ut och leka av sig.. Vi tänkte gå ner och hälsa på när både jag och A är hemma vecka 35.. Det är bra att ha fina Sandra som tipsar om hur man bäst skolar in <3 

Undrar hur vädret blir idag.. Hoppas det bjuder på okej väder så vi kan gå en runda! Den "korta" promenader jag skulle ta igår blev vist en 5 kilometrare. Inte överdrivet lång, men lite lagom :-) 
Undra om jag ska ligga kvar och vila en stund eller ifall jag ska gå upp?! Måste gå igenom mina postenkläder och se vad jag behöver beställa nytt inför min comeback den 2 september...bara 2 veckor och fyra dagar kvar! 

Nä, jag tror jag ligger kvar! :-) som sagt, två veckor kvar. Bäst att njuta!  Tjingeling! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar