torsdag 13 mars 2014

Härlig dag med massa energi!

Tänkte ju igår att Theo skulle få vara hemma med mig idag. Japp, det ångrade jag i morse kan jag ju säga. Ongen vaknade klockan 6?!??? Och sjöng??!? Tror aldrig han vaknat så tidigt innan. Jäkla sommar och ljus ;-) 
Vi började iaf morgonen i sängen med paddan. Tack till Apple för de! 
Men det var en tjurig förmiddag och inte mkt som passade herrn. Så kl 9.45 var det ner i sängen som gällde. 

På förmiddagen kom Sara och söta lilla Agnes med semlor. Och så gav vi oss ut en runda. Det kändes helt okej i kroppen. Tro vi få gå en lite längre promenad imorgon, till affären tex. Få se hur vädret blir..hm! 
När Sara och Agnes åkt hem var vi ute på baksidan lite. Sånt härligt vårväder, njöt till fullo medan huliganen for omkring :-) klättrade upp i skottkärran, upp i skogen och sen fick vi "hjälp" att slänga ner stenarna i landet igen. Och plötsligt kom T på att det uppgrävda landet kan man ju ha som sandlåda sålänge.. Haha!
Sen åkte vi och hämtade A på jobbet för att fixa lite vårskor och en mössa. 
Både mamma och Theo "fick" nya skor :-)) till samma prislapp oxå. Skiljer ju bara någon storlek?! 
För en ggn skull va T samarbetsvillig och testade gärna några fler skor. Även de som va lite större. Haha! 
Ikväll har jag pysslat lite ;-) har fått en beställning på en mycket efterlängtad tårta..nämligen en doptårta. Ska bli så himla roligt att göra denna. Så ikväll har jag testat att baka bottnar så får vi se om resultatet blir som vi har tänkt oss. Kommer dekorera tårtan oxå, men då blir det inte likadant som den beställda i april, utan mest för att de är roligt att kunna lägga upp något. 
Vilken inlägg det blev, men nu ska jag sova. Kommer sova otroligt gott inatt tror jag. Förresten, vilka blåmärken jag fått på min ens arm sen helgens blodprov på sjukan hit och dit.. Få nästan aldrig blåmärken annars. Ser ju för hemskt ut! 

Godnatt!  💕 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar