söndag 30 mars 2014

Tårtor och livet

Nu ska jag försöka mig på en uppdatering av veckan. Det har varit fullt ös hela tin. Phu, ska bli skönt att pusta ut lite. Men det har varit sjukt kul! Fast det kanske inte fungera att göra tre tårtor i veckan plus heltidsjobb varje vecka ;-)

I Tisdags skrev jag ju att vi hade kalas för Anton och i Onsdags drog jag igång med nästa tårta, Freddans "tack-för-mig tårta" till hans nu förra jobb. En himmeltårta med ljusa bottnar, Ahlgrensbilarfluff och dumlefluff.

Igår och idag har jag gjort traktortårtan som ni såg på samlingsbilden ovan. Denna fick Lovisas son William på sin 1-årsdag idag. Ljusa bottnar med blåbärsmousse och glasskräm. Rolig att göra men oj vad många timmar det blev med traktorn. Helt ätbar i Rice Kriespies Treat och marsipan.




I fredags var jag och Theo lediga, mys och städdag <3 Sen kom Anton hem, vi lämnade T hos farmor och farfar för att sen åka till Antons gamla arbetsplats ;-)
YES, Kosta Boda Art Hotel.. Hur mysigt som helst med bad, god mat och vin.

Men bäst av allt under hela helgen, eller under hela veckan.. kanske till och med bäst under hela månaden var att mamma kom. Sista veckorna har jag saknat henne nått helt otroligt. <3 Vi har haft en sån mysig helg samtidigt som vi fått massa gjort hemma. Och Theo har haft det så mysigt med mormor. Längtar redan tills vi ses nästa gång. Vädret har ju verkligen gjort att man kunnat utnyttja dagarna till max oxå, så underbart.
Ja vi har verkligen haft en grym helg. När mamma åkte hem strax efter fyra i eftermiddag cyklade T och jag ner till fotbollsplanen och kollade när A och Braås mötte Åseda. Trist nog förlorade de med 0 - 1 i slutet. Ikväll har vi bara myst i soffan och det är vi värda efter denna vecka.
Hoppas ni haft en grym helg! Tjingeling! 

  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar