tisdag 11 mars 2014

Hoppsan

Oj idag har jag haft 94 sidoöppningar här på min blogg, vilka är ni alla? =) Oftast när jag väl sitter och skriver tänkte jag att det kanske mest bara är min mamma som läser och ev några vänner. Men så ibland loggar jag in via datorn för att skriva och då ser man hur många som är inne. Helt galet, men det är jätteroligt! Fler blev det ju klart igår när jag la upp en länk till min blogg på fejjan när jag gjorde utropet om tårtor. Och några napp fick jag, längtar efter att få sätta igång.

Idag har jag känt mig lite smått rastlös här hemma, men det är ju klart positivt. Betyder ju att jag känner mig pigg och på G igen. :-) det här vårvädret gör ju en så pigg att man skulle kunna ta och fixa i hela trädgården på en dag. Men då säger ändå kroppen ifrån. Tog iallafall på mig lite extra kläder på förmiddagen och gick ut på baksidan. Först gjorde jag lite research på blomsterlandets hemsida för att försöka hitta vad det är för buskar och träd vi har. Inte så lätt när man själv inte satt dit dom. Men jag tror att jag letade upp dom alla. Så jag tog och frisera till vår syren buske/träd. Man skulle bara ta bort de blommor som torkat från förra året och om det fanns endel grenar som var döda. Kan säga att det inte va svårt att se eftersom det har kommit HUR MYCKET knoppar som helst. Så mysigt att stå där i solen och snygga till det ;-)  

Yes då var det bara sisådär 9 buskar/träd kvar att ta tag i innan sommaren kan komma. Plus allt annat som ska bort runt om huset.. eh, ja men det ska vi nog hinna. Mamma, du hjälper väl till den 29 när du kommit hem? *puss* 
Härligt är det iaf att kunna vara ute. Satt bara i solen och lyssnade på radion en lång stund. Bäst att passa på, till helgen eller nästa vecka kommer snön igen. Men va tusan, Sverige är väl inte Sverige utan lite aprilväder väl? ;-) 



Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar