torsdag 11 december 2014

11 december

Vad har hänt med min sovtid? Jag är jättetrött vid kl 4 ungefär och idag somnade jag nästan bredvid Theo i soffan. Sen runt 6, halv sju går det över. Så ikväll fick det bli familjens Skärda karameller (som det så fint heter på småländska från familjen Jonssons släkte) ❤️ ett familjerecept döper man till precis vad det faktiskt är. Inte är de skurna, utan skärda 😉 

Den eviga skräckblandade förtjusningen. Idag lyckades jag inte riktigt utseendemässigt som min grymma mamma ALLTID gör. Men lika goda som vanligt va de ändå! 😍 alltså när man gör dessa...det är jul de. Förstår inte HUR vi bara kan ha dessa under julen. Men på något vis känns det som ett regelbrott när man gör dom någon annan ggn under året. (Jo jag har gjort dom i smyg en gång men det va läääänge sen, säkert 9 år sedan. Bodde till och med hemma hos mamma och gömde dom i mitt skrivbord) men det va faktiskt första och sista ggn! Nu vill jag inte förstöra längtan efter dom och till råga på det är dom sjukt onyttiga ;-)) 

Har även slängt ihop några mini pepparkakscupcakes under dagen. Så nu är väl i stort sett fikat inför söndagen förberett så långt det går! 👏 
Och så va jag nere hos duktiga Lisa som knådade bort lite av mina onda axlar, nacke och rygg. Så skönt och verkligen välbehövligt. Det är tufft för mig att inte få smörja med zon eller voltaren nu under graviditeten. 

Imorgon ska jag in till stan och fixa lite ärenden. Bla Handla på maxi inför julafton som ska firas hos oss iår 🎅 och få naglarna lite fina, är så sugen på något roligt nu när det snart är jul och nyår. 
Vilka är snyggast? 
Näe NU måste jag sova! :-)) 
Tjingeling! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar