lördag 20 december 2014

20 december

Pang... 20 december, nu är det nära. Igår fick tomtarna komma på plats och självklart julgardinerna i köket! Haha! Jodå dom ska upp, även om de bara bruka få sitta uppe 1,5 vecka eller nått! ;-) 

Och medan barn badar...pysslar mamma! 
Det gäller att vara effektiv när man ska iväg på kvällen. För igår var vi bjudna hem till familjen Ängbom/Johansson i nya huset.. Så fint att man blir grön i ansiktet av avundsjuka. Så ja, nu letat vi nytt hus. :-p haha! 
Men vi hade verkligen en toppenkväll med god mat och sovandes barn! ;-) 
Va inte hemma försen tjugo i 1, tur att T sov till halv 9 idag. 

Idag fick jag ta mig en sväng till stan, fyyy fasen vad folk. Köade ut från rustas parkering i typ 10 minuter. Men nu har vi alla paket fixade. 
Ikväll när Theo somnat körde vi ett race med att ta in granen, ta fram julklapparna, flyttade runt möbler OCH jag rengjorde vitrinskåpet. Gud vad jag bara vill ta och hiva ut det. Blärk! Men tills vi skaffat ett nytt måste det stå där. Men nu är alla glas diskade och glaspartierna är putsade. GOD JUL moster, hos oss kommer det vara extra rent iår när ni kommer 😉❤️ dock har vi köpt granen så vi lyckades inte hitta någon finare denna ggn heller. 
Lite snö fick vi på förmiddagen oxå, men efter 1 timme va det borta. Vi få nog helt enkelt vänta med förhoppningar om snö tills efter jul. Kanske eventuellt till nyår! ;-) 

Nu ska jag sova. Imorgon väntar en dag med renovering?!? I juletider, ja! Idioti! ;-) hoppas det går lätt och smärtfritt! Jag tänker iaf inte vara med utan gör nog istället lite julgodis! 👏❤️🎅 

Tjingeling! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar